Wednesday, June 17, 2009

MUHAMMAD DINIE FAKHRULLAH

inilah adik @Ayoi. sentiasa ceria dan aktif. dilahirkan Di Hospital Tengku Fauziah pada 15 Januari 2008. kalau bercerita tentang pengalaman bersalin adik lak memang banyak bezanya dengan abang. adik ni susah sikit sampai kena paksa baru nak kua agaknya dia suka dok kat dalam perut lagi la kan...13 Januari aku dah turun tanda pastu terus pi check klinik apa lagi kena la bawak aku pi hospital naik ambulans. bukannya sakit pun tapi ambulans tu bawak laju sangat macam dah kritikal sangat. nak tergelak pun ada bila tengok kereta2 yang dengar siren ambulans semuanya cepat2 ketepi jalan. sampai ja kat wad aku diperiksa. aku langsung tak sakit. 2 hari aku makan tido kat wad jadi boring la pulak. hinggalah pada tepat jam 12.00 malam nak masuk 15 hb. aku disuruh makan kenyang2 sebab aku akan masuk labour room, tapi aku tak sakit pun. aku sms suami aku dah nak masuk labour room dan2 tu juga dia mai.jam 3 pagi aku disuruh masuk ke labour room. aku masih segar dan tak de la rasa sakit2. aku rasa ada kot 4 orang yang masuk labour room tu dah bersalin aku ni masih macam tunggul. masa tu macam2 la aku dengar orang lain menahan sakit,lucu pun ada takut pun ada. sampai la jam 7 pagi aku takde rasa pape pun last2 nurse terpaksa la masukkan air dalam badan aku paksa bagi bersalin juga. lama juga aku kat situ sampai suami mintak izin masuk tengok aku. waktu tu aku betul2 sakit tapi aku dah lemah rasanya macam nak mati ja. tapi akhirnya jam 11.30pagi aku selamat melahirkan seorang lagi putera seberat 2.9kg. sempat kulihat suami yang juga turut berpeluh melihat keadaanku menitiskan air mata tanda gembira. sayang juga dia kat aku...hehe..

No comments:

Post a Comment