Tuesday, June 23, 2009

SELAMAT HARI BAPA

gambar di sebelah kanan tu la my hero dunia akhirat. ayah aku la tu masa dia zaman teruna. ayah aku tu seorang yang garang gila gua cakap lu..waktu aku kecik2 dulu la tapi karang ni dak dah..aku sayang bangat ayah aku, bila aku ingat ayah je rasa sebak tetiba. dulu sebelum aku lahir ayah aku masuk askar wataniah bila tok wan aku sakit ja ayah aku tak jadi sambung lalu brhenti ja. pastu mula la hidup dia keja sebagai pekerja buruh binaan. walaupun waktu tu gaji ayah tak seberapa tapi dia masih mampu lagi nak tunaikan permintaan aku.maklum la anak aku ni anak pertama mintak apa pun mesti dapat. sampai la sekarang dia masih lagi keja bidang tu tapi naik sikit la pangat jadi tukang rumah. kalau orang nak buat rumah ka nak tambah rumah ka depa mai la cari ayah aku. macam2 peristiwa menyedihkan berlaku. ada 1 masa ayah aku balik rumah dengan kepala berdarah terjatuh dari alang kena paku, kaki luka, tangan bengkak sebab terjatuh alang tapi ayah tetap sabar cari rezeki untuk kami terus sekolah. ayah harapkan aku jadi seorang guru,dan aku nekad aku akan jadi apa yang ayah mau .hasil dari titik peluh ayah yang penuh berkat aku dah pun dapat jadi apa yang ayah cita2kan. TERIMA KASIH AYAH. SEMOGA AYAH SIHAT DAN DIPANJANGKAN UMUR.

No comments:

Post a Comment